Je osvědčen a nyní nově modernizován pracovní sešit. Je jednoznačně určen pro žáky, jejichž mateřským jazykem je čeština, která zejména v počátečních dílech tvoří vhodnou oporu při získávání jazykových znalostí a orientaci v cizojazyčném prostředí, což ocení
i rodiče. Navíc klíče ke cvičením, obsažené v metodické příručce, umožňují rodičům znalosti žáků kontrolovat. Zřetel k mateřskému jazyku je velice výrazný a prolíná celým učivem. Využívá jednak pozitivní přenos znalostí mateřského jazyka do cizího a zároveň se
soustavně zaměřuje na překonání typických chyb, jichž se žáci pod vlivem češtiny v němčině dopouštějí. Mimořádně důležitá je tu bohatá zásoba cvičení, která na sebe navazují v odstupňovaných sekvencích a vytvářejí tak předpoklady k postupnému zapojování
jazykových znalostí do komunikativních dovedností. Žáci jsou rovněž vedeni k autonomnímu učení, k autokorekci chyb a k celkovému sebehodnocení. V pracovním sešitě ke každému dílu je nově zařazena pasáž, která od žáků vyžaduje, aby si uvědomili, čemu se už naučili a
aby se naučili své dovednosti sami zhodnotit. Jazykové učivo je úzce spojeno s rozvíjením poznatků z reálií německy mluvících zemí a s uplatněním širších kulturologických aspektů s důrazem na široké mezipředmětové vztahy. Zároveň pracovní sešit poskytuje možnosti pro
výraznou diferenciaci výuky. Výuka je vybudována na základě pružné a variabilní koncepce, která umožňuje přizpůsobit výuku proměnlivým podmínkám. Struktura lekcí usnadňuje vyučovací postup a rozvržení učiva do vyučovacích hodin. Výběr a uspořádání učiva odpovídá
požadavkům obsaženým ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v Evropském jazykovém portfoliu. Celý soubor je vhodný pro žáky od 3., resp. od 4. ročníku ZŠ nebo na nižším stupni ve víceletých gymnázií, kde doporučujeme zvolit rychlejší tempo při
probírání 1. dílu. Dává též dobrý základ i žákům 6. třídy ZŠ, případně nižších ročníků víceletých gymnázií, kteří s němčinou začínají jako s druhým jazykem. Celý soubor má vynikající metodickou koncepci, která respektuje odlišnosti obou jazyků a umožňuje
žákům získat v promyšleném systému „od řeči k řeči“ komunikativní dovednost, pomocí pestré nabídky cvičení nabyté znalosti natrvalo upevnit a zároveň integrací základních poznatků z reálií překonávat bariéry mezi národy. Celý soubor lze velmi dobře použít pro
tvorbu Rámcově vzdělávacího programu.